KAMAR TAMU VILA VIKA
Basa tugas
produksi film diumumkeun, pikiran mah geus teng ka vilana Vika. Di kelompok téh
kuring biasana sok kabagéan ngarang skenariona. Ari kelompok kuring aya limaan.
Vika, Yana, Hersa, Edwin, jeung kuring. Ti kelas X SMU sosobatan téh. Basa dua
bulan katukang di sakola diumumkeun dibuka ekstrakurikuler produksi film, saréréa
mupakat ngariluan. Ari kituna, kana lalajo film téh apan karesep saréréa. Apan
nyobat téh mimitina mah pedah resep lalajo film téa.
“Jadi arék film
horor waé?” ceuk Yana basa pasosoré ngumpul di imah Hersa.
“Naha aya
pilihan séjén?” kuring malik nanya. “Film cinta apan euweuh awéwéna. Maenya
LGBT mah haha, teu sudi teuing.”
Saréréa seuri.
“Okéy, satuju wé
saréréa gé nya temana mah horor,” Edwin milu mairan. “Tapi naon judulna jeung
kumaha caritana?”
“Judulna mah
Kamar Tamu Vila Vika,” ceuk kuring. “Timbanganana, uing apan kungsi ngéndong
saminggu. Kabayangkeun kumaha hieumna sabudeureun vila, kumaha simpéna suasana
kampung, kumaha muridingna di jero kamar anu lalangitna luhur tur lega. Aya
eunteung antik, lomari jati cenah mah umurna ogé geus leuwih saratus taun, aya
lampu gantung antik, ranjangna ogé masih dikulambuan da enya ranjang baheula,
jeung piano jaman baheula. Tinggal dipolés saeutik artistikna, filmna bakal
hébring.”
“Pamaénna?”
Hérsa milu nanya.
“Biasana ogé
apan urang mah merangkap-rangkap. Uing nya penulis skenario nya milu maén. Yana
nya ngedit nya nyekelan lampu nya maén.”
“Maksud téh,
kumaha lamun kudu aya tokoh awéwé?”
“Gampang,
tinggal ajakan Ceu Onah. Sakalian jeung Mang Asipna. Lamun perlu anu leuwih
ngora, ajakan ogé Téh Wening.”
“Ngambek atuh
Kang Yayat, heug pangantenanna ogé kakara opat bulan.”
“Ajakan sakalian
Kang Yayatna. Keur karakter patani apan Kang Yayat mah pantes da patani nyaan.”
Mang Asip jeung
Ceu Onah téh suami-istri anu dipercaya ngajaga vila ku kolotna Vika. Ari Téh
Wening, budak nunggal Mang Asip jeung Ceu Onah. Acan lila pangantenan jeung
Kang Yayat. Boh imah Mang Asip boh imah Kang Yayat, henteu jauh ti vila.
**
Kampung Leuweung
Tiis bener-bener tiiseun. Ari kituna, kampung téh siga pakebonan, lain paimahan.
Kuring sabatur-batur nepi ka vila téh tabuh dua beurang leuwih tilu puluh lima
menit. Poé saptu, balik sakola téh langsung berangkat ti Bandung. Rada gancang
da nébéng mobil tatangga nepi ka Cileunyi. Ti Cileunyi naék angkot nepi ka
Cadas Pangeran. Ti dinya mah tumpak ojég ogé ukur lima welas menit.
Nepi ka vila téh
geus disampakeun sangu haneut, acar lauk emas, beuleum lauk asin, sambel jeung
lalabna mah loba. Tadi téh saacan indit indungna Vika memang nelepon Mang Asip.
Henteu lila dahar téh enya ogé saréré ponyo. Puguh atuh waktu shooting téh ngan
satengah poé ayeuna jeung isukan. Ari durasi film sekitar dua puluh menit.
Der we shoting
dimimitian. Mang Asip jeung Ceu Onah gé diajakan. Rada lila shoting téh da loba
dibalikan deui. Éta atuh da Ceu Onah mah lieuk deui lieuk deui kana kaméra. Enya
ogé kitu, shoting téh kaasup lancar. Reureuh heula kapotong ku magrib. Yana
jeung Hersa solat heula. Ari kuring jeung Vika mah puguh keur horéam, tuluy
nyieun cikopi di dapur. Edwin ngalangeu di buruan, hayang apal layung mimiti
pareum cenah.
“Tadi ngelol ka
jero kamar, asa rada geueuman kamar téh,” ceuk kuring bari nunda kopi dina méja
makan.
“Wah, moal
nanaon!” Vika anu keur motong roti bakar ngarérét. “Geueuman mah alus wé,
artistikna henteu kudu alus teuing.”
“Basa urang
ngéndong, apan henteu saré di kamar éta. Memangna saha anu sok saré di dinya?”
“Tara aya. Da
kamar éta mah diajangkeun keur tamu. Asana téh geus lila pisan tara aya tamu.”
**
Rada muriding
basa asup ka kamar téh. Sigana batur ogé ngarasa kitu, da euweuh anu nyoara
sajongjongan mah. Saréréa puluhak-polohok ningalian kamar anu kesanna téh jaman
baheula. Tapi henteu lila, der deui wé shoting saperti anu geus ditulis dina
skenario.
Basa Edwin keur
dishot mimitina téh. Edwin kalah muncereng basa dieureunkeun téh. Panonna
molotot. Terus tutunjuk bari nyarékan.
“Sia geus
ngabaribinan aing. Sia kurang ajar ka aing! Ku aing dikakalakeun siah!” pokna
garihal. Panonna anu tadi muncereng katingali semu beureum.
Puguh atuh
saréré reuwas. Terus mundur ngadeukeutan panto.
“Kat! Kat!
Enggeus Win. Shotingna gé reureuh heula,” ceuk Hérsa.
“Aing lain
akting, goblog!”
Saréréa silih
pelong. “Si Edwin kunaon, kasurupan atawa api-api?” ceuk Hersa.
“Urang téwak wé
ku saréréa, terus lékéték,” ceuk Vika.
Anu opatan téh
terus ngadeukeutan Edwin. Kerewék wé Edwin ditaréwak ku opatan. Maksudna mah
rék direjengan terus disarékeun kana ranjang bari dilékéték. Tapi naha tanaga
opatan téh henteu mampuh. Sakali ngabantingkeun anu opatan pating gedebut. Kuring
nyengir da tuur paadu jeung tungtung méja. Hersa mah nyekelan tarangna anu
buncunur. Vika jeung Yana ogé sarua humarurung.
“Sia anu
culangung! Ayeuna wani-wani siah ka aing mergasa!” ceuk Edwin bari tutunjuk. Panonna
beureum, mureleng siga anu ambek pisan.
Kuring mundur
ngadeukeutan panto. Hersa, Vika jeung Yana ogé sarua.
“Sigana mah
bener euy, lain ékting,” ceuk Yana. “Kumaha atuh lamun geus kieu?”
“Sok atuh doaan
ku énté. Apan énté mah rajin solat,” ceuk kuring.
“Huss. Solat ogé
saukur bisa kulhu jeung anas. Barina ogé, maenya jaman ayeuna masih aya jurig.”
Vika kaluar ti
kamar rék nyusulan Mang Asip. Edwin ngagolér dina lanté. Tapi lamun aya anu
ngadeukeutan mah manéhna hudang bari muncereng. Teu lila Mang Asip datang. Tapi
terus balik deui, rék nyusulan Ustad Wahyu cenah.
Tadina mah
kuring sabatur-batur embung ngalibetkeun ustad. Bosen atuh da, ti baheula jurig
dina film horor téh sok éléhna téh ku ustad. Matak dina skenario ogé euweuh
tokoh ustad. Tapi sanggeus nyanghareupan Edwin anu muncereng unggal
dideukeutan, ngabantingkeun unggal dicekelan, bingung ogé. Tungtungna satuju wé
Mang Asip nyusulan Ustad Wahyu.
Enya wé ku Ustad
Wahyu mah jurig anu mubus kana awak Edwin téh kaluar. Atuh Edwin ngagolér
bangun anu lungsé naker. Éta ogé sanggeus si jurig téh paséa jueng Ustad Wahyu.
Ku Ustad Wahyu diancam rék dicangkalak, kakara kaluar. Cenah manéhna téh anu
ngageugeuh di handapeun tangkal sukun di buruan vila, ngarasa diteungteuinganan
ku Edwin.
“Tah barudak, perkara
anu gaib, jaman iraha ogé kudu percaya,” ceuk Ustad Wahyu. “Da aya
kateranganana dina Al-Qur’an jeung Hadis. Rasulullah dina hadis anu
diriwayatkeun ku HR Thabrani, al-Hakim jeung Baihaqi, nyaur: Jin téh aya tilu
jenis, nyaéta anu boga jangjang tur bisa ngapung, jenis anu nyaraupaan oray
jeung kalajengking, jeung jenis anu pipindahan. Éta hadis sanadna sohéh. Enya
urang téh henteu bisa ningali jin dina wujud aslina, tapi lamun jin keur
mangrupa naon waé nya bisa ningali. Anu ku masarakat disebut jurig atawa naon
waé ngaranna, éta téh jin kénéh.”
“Upami hoyong
ulah dicaketan ku anu kararitu, kedah kumaha Pa Ustad?” ceuk Hersa.
“Baca Qur’an.
Aya kateranganana, sabangsa jin jeung siluman sieuneun ku bacaan Qur’an. Aya
hadis anu nyebutkeun, jin anu jahat, siluman, sieuneun ku ayat kursi. Saha anu
apal ayat kursi?”
Kuring
sabatur-batur garideug.
“Ieuh, jadi
rumaja ayeuna, meunang bangor anu wajar mah. Tapi Qur’an jeung hadis mah kudu
apal, da éta mah pedoman hirup manusa sapanjang jaman. Malah kudu rada ningkat.
Lamun kolot urang saukur bisa maca Qur’an, atuh urang mah kudu apal jeung
hartina, apal tafsirna ti para ahli tafsir, apal asbabun nujulna. Lain ieu mah
ngarasa moderen, ari apal Qur’an saukur kulhu jeung anas henteu éra sama
sakali.”
Ustad téh enya
siga anu nyarékan, nganaha-naha. Kuring sabatur-batur caricing. Rumasa. Sangges
leler, Edwin ngadongéng cenah mimitina mah kahampangan di handapeun tangkal
sukun, dipancerkeun kana liang. Éta ogé aya hadisna ceuk ustad Wahyu mah,
henteu meunang kahampangan atawa nyéblokeun cai panas kana liang.
Sanggeus Ustad
Wahyu amitan, shoting téh dituluykeun saperluna. Isukna pabeubeurang balik ka
Bandung. Rada reuwas basa keur ngédit. Bet di jero kamar aya anu ngalayang
sababaraha balikan. Terus malah maénkeun piano, sorana hawar-hawar. Beungeutna
mah henteu katémbong. Ngan ngagayabag we maké baju bodas.
Basa diputer di
aula, anu lalajo mungguh ramé. Malah aya anu ngajarerit bari meungpeun da sieun
cenah, sieun anu maén piano némbongan beungeutna. Saur Pa Wardana, film téh
alus pisan.
“Aya tokoh anu
ngalayang, éta maké téhnik naon? Terus anu maén piano, saha anu merankeunana?” saur
Pa Wardana basa diskusi.
Kuring sabatur-batur silih pelong. Aula jempling.
Meureun papada hayang apal jawaban anu ditanyakeun Pa Wardana.
Mangle no 2568, 10-16 Maret 2016
0 Response to "KAMAR TAMU VILA VIKA"
Posting Komentar