SI KEMBAR

carita misteri mangle

Lalajo film di imah mah tara matuh. Sakapeung peuting, sakapeung beurang. Kumaha kasempetanana waé. Maksud téh lalajo film duaan jeung Kang Dadang. Apan ngarah rada romantis, malah terusna bisa jadi film 17 taun ke atas.
Ngaranna ogé rumah tangga kakara lima taunan, masih mindeng sono jeung geugeut ku hal anu henteu sapira. Paadu cingir ogé matak nyéak saawak-awak. Neda dimalum waé palebah dinyana mah nya, para pamaca.
Tah poé saptu harita ogé kitu. Jam salapan isuk-isuk Kang Dadang balik ti pagawéan. Henteu réa tatanya, da tadi basa indit jam dalapan téh nyebut kieu: “Akang téh poho, poé ieu téh peré atawa henteu. Dunungan arék ka Jakarta, jadi warung tutup. Tapi duka poé ayeuna duka poé isukan.”
Apal Néng Najma, budak kuring anu kakara opat taun, ulin di tatangga, tuluy noél Kang Dadang.
“Urang nongton film,” ceuk kuring bari ngajingjing plastik eusi sapuluh film meunang meuli sababaraha poé kaliwat.
Kang Dadang unggeuk. Tapi sabada kuring asup ka kamar, menerkeun tv jeung video playerna, Kang Dadang acan nuturkeun kénéh waé. Sono kénéh kana kopi sigana da tadi isuk henteu kaburu ninyuh. Tapi biasana ogé, arék kopi arék naon, sok éléh ku lalajo film duaan di kamar mah.
“Kang, hayu...!” ceuk kuring bari ngelol ti panto kamar bari ngagupayan.
Kang Dadang cengkat dikitukeun mah.
“Film naon, Kang? Anu romantis atawa horor?” ceuk kuring bari milihan film anu ngabayak dina kasur.
Kang Dadang ngasongkeun film Dil To Pagal Hai. Kuring ngahuleng. Film India kameumeut, film mangsa bobogohan. Shah Rukh Khan jeung Madhuri Dixit aya ku romantis. Pasti pogot nyaksian deui jogéd bintang film kameumeut. Tapi apan ayeuna teh beurang?
Biasana, atawa acan kungsi, Kang Dadang mah lalajo film romantis pabeubeurang. Film horor biasana ogé. Eta meureun ari beurang mah henteu pati pikasieuneun film horor teh. Tapi diturut waé. Meureun kakara dua menit mah film muter, mangsa Sakh Rukh Khan jeung Karisma Kapoor jarogéd bari nyanyi, kuring ngalieuk ka Kang Dadang. Mani pogot ningali gitek Karisma Kapoor. Beu, henteu saperti biasana, bet éléh ku bintang Bollywood. Apan sasarina mah, arék Kajol, Aiswarya Ray, Nicole Kidman, Scarlett Johansson, vanesha Prescilla, Pevita Pearce; taya anu mempan. Ka kuring, Néng Iin téa, béntang Cibunar anu maké daster satengah pingping, henteu dikutang jeung henteu ditaeun, ngan disimbut waé satengah badan.
“Kang...!” pok téh keuheul bari ngésod. Tuluy ngaléndéan bari muntang kana tenggekna. Satengah peureum jeung ngamonyongkeun biwir. Sigana Kang Dadang ngarti. Eta waé napasna siga anu ngadeukeutan. Dampal pananganna mimiti karasa kana punduk.
Ih, sebel! Sakitu biasana mani galak. Bari ngalékéték sagala teu meunang ampun. Kuring beuki tarik ngabetot tenggekna ngarah biwirna gancang antel. Tapi kakara rénghapna anu karasa, di luar aya anu ngagorowok.
“Mammaaaahhh...!!! Mammaaah...!!!”
Tuluy ngagedor panto kamar ayeuna mah. Kang Dadang lir anu ngajleng tina risbang. Kuring gancang disarung laju muka selot panto. Ih, si Néng Najma mah! Teu meunang waé kolot senang-senang pabeubeurang téh!
“Aya naon?” Teu sadar sora téh rada nyentak.
“Ittuu... saur Uwa Nina, diantosan ayeuna pisan. Liwet sareng goréng jéngkolna tos asak,” cenah bari metot leungeun.
Uwa Nina téh tatangga. Bageur enya ogé wawuh acan lila. Nyaaheun pisan ka Néng Najma, pedah saumur meureun jeung putra bungsuna.
“Eh... eh... ké heula atuh, Mamah disalin heula.”
Mun geus kitu mah teu bisa kumaha. Kang Dadang ditinggalkeun. Barina ogé rada keuheul, mani hararésé, henteu saperti biasana. Enya waé, geus ngariung sangu liwet, goréng jéngkol, sambel ledok, asin sepat, jeung lauk emas mah; poho waé ka Kang Dadang mah.
Reuwas téh peutingna. Bada solat Isa, Néng Najma kasaréan dina sofa dipindahkeun ku Kang Dadang ka kamarna, tuluy leungeun kuring dibetot.
“Urang nontong film,” ceuk Kang Dadang. Horéng téh cenah geus beberes ti tadi. Panto-panto geus dikoncian, lampu dipareuman anu henteu pentingna. Ari film anu dipilihna, Dil To Pagal Hai.
“Ih, film éta mah basa nongton tadi ogé Akangna matak hilap ka abdi,” ceuk kuring bari baeud.
“Nongton iraha?” Kang Dadang kerung.
“Tadi siang.”
“Akang mah teu nongton nanaon. Apan mulang ti warungna ogé bada Asar.”
Kuring ngajleng kana kasur. Kang Dadang ogé reuwas geus diterangkeun mah.
“Alhamdulillah, untung digeroan botram ku Uwa Nina,” ceuk kuring bari ngabirigidig.
Kang Dadang ngabetot ka jero simbut. Da puguh sarua sieunan. Ngahéphép duaan. Tapi najan sieun, ari sasimbut duaan mah apan sagala antel. Terjadilah film 17 taun keatas. Heup wé caritana eureun heula.
**

Kila-kila anu pikasieuneun téh saenyana geus aya ti sabulan katukang basa kakara pindah imah. Enya, acan lila ngontrak imah sisi sawah téh. Acan saminggu ti mimiti pindah, kuring kungsi ningali Kang Dadang di dapur tapi nonggongan. Barang ka hareupeun imah horéng Kang Dadang keur ngobrol jeung tatangga.
Dua poé ti harita, balik ti warung sayuran, ti jalan asa ningali anu diuk dina korsi. Sangkaan téh Kang Dadang mulang ti warung. Da kitu gawéna Kang Dadang mah, lamun dununganana aya kaperluan mah warung sok tutup. Najan lamun warung tutup buruh tara diitung, tapi dunungan téh balageur. Matak opat urang karyawan anu ngabantuan warungna betah waé jeung garetol.
Barang panto hareup dibuka, kuring ngagebeg. Horéng euweuh sasaha di jero imah téh. Néng Najma masih di Paud. Disusul ka kamar jeung ka dapur, geuning karosong. Cul wé balanjaan mah di dapur, tuluy ka tatangga da bulu punduk muriding béak karep.
Uwa Nina ngahuleng sabada kuring ngadongéngkeu sababaraha kajadian anu pikakeueungeun.
“Da bumi éta mah kitu, anu ngontrak téh tara lami, matak mirah ogé,” ceuk Uwa Nina.
Kuring unggeuk. Enya, keur mimiti ogé rada héran ku harga mah. Tilu juta rupiah sataun kontrakan téh. Padahal imahna lega jeung kaasup alus kénéh. Tengah imah ublung-ablang, kamar tilu lalega, aya rohangan hareup kumplit jeung sofa katut lomari hias, dapur lega, kamar mandi beresih jeung cai sumur laluasa. Buruan lega, di tukang mah malah bisa pepelakan sagala. Babaturan sapagawéan Kang Dadang mah ngaeuleuh-euleuh bisa ngontrak imah alus.
**

“Ayeuna mah si jurig téh geus ngabahayakeun. Ngajirim kembaran Akang téh bahaya. Kumaha lamun Néng Iin kasalahan, tuluy si jurig ngagarayam kana...,” ceuk Kang Dadang.
“Ih, amit-amit!”
Tapi da jeung enyana, kumaha bisana kuring ngabédakeun anu datang téh Kang Dadang atawa si jurig? Sanggeus ngobrol ngalér ngidul ngétan ngulon, bari tempat diskusi pindah ka bumi Uwa Nina, kapanggih wé hiji cara. Lamun Kang Dadang datang, pikeun ngabédakeun anu nyaan jeung anu palsu, kuring kudu nanya heula. Saha bintang film kameumeut? Lamun jawabanna Dian Sastro, hartina Kang Dadang asli. Warung baso favorit? Lamun jawabanna Mas Supri, hartina Kang Dadang asli. Naon pangaresep? Lamun jawabanna Ngurek, hartina Kang Dadang asli.
Pukul sapuluh isuk-isuk basa keur nyayur asem di dapur aya anu keketrok téh. Horéng téh Kang Dadang. Kuring ngagebeg bari jajantung mah ratug. Ieu téh Kang Dadang asli atawa jurig si kembar? Kang Dadangna sorangan ngadayagdag dina sofa. Kuring ka dapur rék mareuman kompor.
“Urang nongton film,” pokna téh tukangeun. Kuring ampir ngajerit. Leungeunna anu rék antel kana cangkéng diképéskeun lalaunan.
“Saha ari bintang film kameumeut?” ceuk kuring satengah ngagorowok. Manéhna teu némbal nanaon. “Warung baso favorit?” ceuk kuring deui. Manéhna teu némbal nanaon. Leungeunna waé karasa ngagarayam kana cangkéng. Bulu punduk carengkat sagedé kumaha mah. “Naon pangaresep?” ceuk kuring panasaran.
“Hayu urang nongton,” cenah haroshos kana punduk.
“Ti payun wé ka kamar, abdi pameng nyayur asem,” ceuk kuring bari geumpeur. Leungeunna dijauhkeun tina cangkéng.
Manéhna enya ngaléos ka kamar. Kuring gura-giru ka Uwa Nina. Geus mupakat jeung Uwa Nina, malah Kang Sulé, carogéna Uwa Nina, ogé ngiringan, urang babuk waé éta mahluk téh. Kang Sulé mawa nyéré anu meunang ngajampéan keur nyeprét éta mahluk. Kuring mawa pangebug kasur, Uwa Nina mah ngagiwing panakol kohkol.
Ka jero imah téh lalaunan. Ngeteyep tiluan. Di rohangan hareup teu aya, di dapur kosong. Muka panto kamar ogé lalaunan. Kadangu Uwa Nina babacaan ayat kursi. Kamar téh kosong. Patingharuleng wé tungtungna mah.
“Engké deui mah, Néng, pami némbongan teras ditanya teu ngajawab, habek wé ku naon waé anu aya. Hihid, susuk, cukil, baskom, ku katél panas ogé teu nanaon,” ceuk Kang Sulé bari rada ditarikeun, cenah mah ngarah si jurig kembar ngadangueun.
Pasosoré Kang Dadang mulang. Basa ditanya bintang film kameumeut, tuluy dijawab Dian Sastro, ku kuring digabrug. Tuluy didongéngkeun kajadian tadi beurang.
“Nyaan, éta mahluk nyilakakeun. Tapi Akang satuju, lamun datang deui bari ditanya teu ngajawab, habek waé satarikna. Keur ngajirim kitu mah manehna keur lemah,” ceuk Kang Dadang siga anu enya.
Enya waé, duka ngadangueun atawa kumaha, ti harita mah si bangkawarah téh teu némbongan teu ngaganggu deui. Ngan hiji soré, basa Kang Dadang mulang ti pagawéan, leungeun kuring dibetot sabada nunda cikopi.
“Didaster anu tadi deui anu soék nepi ka luhur. Seksi katingalina téh, matak henteu kuat,” haréwos Kang Dadang.
“Daster mana?” Kuring reuwas.
“Tadi jam sapuluhan Akang mulang heula da aya anu tinggaleun. Nyampak Néng sasapu bari didaster soék....”
“Abdi mah tadi ka Puskesmas, Kang.”
“Hah, berarti nu tadi? Iiihh... untung saukur disun sakali.”
“Geuleuh... teu rido! Akang sudah ternodai...!”
Kang Dadang ngabirigidig. Kuring mah lain sieun, kalah jadi ambek. Awas siah. @@@

Sumedang, 13 Juni 2019
Mangle no 2737, 4-10 Juli 2019

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SI KEMBAR"

Posting Komentar